Świat dzieli się na to co zwyczajne, byle jakie, i na to co wyjątkowe, unikatowe, do czego przykładana jest najwyższa staranność. Można coś wykonać, ale można również stworzyć, a w tym słowie mieści się nie tyle efekt końcowy co proces od zamysłu, wizji, przez projekt, dobór metod i materiałów po staranne wykonanie. Ten schemat widoczny jest w wielu dziedzinach życia, również przy tworzeniu długopisów reklamowych, które mogą być zwyczajne lub wyjątkowe.
Długopisy reklamowe pełnią przede wszystkim funkcję nośnika informacji handlowej na dany temat. Można umieścić na długopisie nazwę marki czy jej logo, nazwę produktu, zdjęcie osoby i wiele innych. Taki długopis wędruje później od producenta, przez nadruk do nabywcy a dalej do konsumenta, który odczyta informacje zawarte na powierzchni, by się do niej odnieść. Długopisy reklamowe można spotkać na każdym kroku, jednak różnią się one między sobą zarówno wyglądem jak i nadrukiem i jego formą.
Długopisy marki Parker, które kojarzą się z wyjątkowym dziełem, w których widać precyzję, staranność i dbałość o najmniejszy element, używane są także jako długopisy reklamowe. Widać jednak znaczną różnicę pomiędzy reklamą na zwykłym długopisie z plastiku a na dziele o metalicznym błysku, na którego powierzchni każda reklama ma zupełnie inny wyraz i przekaz.